söndag, september 03, 2006

Förslag inför hösten


Här kommer listan på förslag som kom in under mötet. Kom gärna med fler förslag.
Vi vill också gärna ha respons på förslagen vi fått in för att veta vilka kurser/föreläsningar det finns intresse för. Eller kanske du kan undervisa i det som efterfrågas? Tips om lokaler till låns mottages tacksamt.
Lämna en kommentar eller skicka oss ett mejl ( info.mfk@gmail.com).

Jag skulle gärna vilja lära mig om/hur:
  • Cykel meck - hur byter man växlar?
  • Bilmeck
  • Ja! Bilmeck!
  • Elise Ottesen Jensen
  • Sexologi
  • Emma Goldman
  • Snack om hälsa på ett bra och kul sätt
  • Lesbiska föräldrar, eller dom som ska bli, träffas.
  • Fem.disco med justa DJ:s
  • Jag vill lära mig sticka, alltså verkligen STICKA, på riktigt. Inte bara en lång halsduk som är helt rak utan till exempel vantar och tröjor och läsa avancerade stickbeskrivningar som finns i Allers + hur väljer man rätt garn? vilka stickor är bäst? osv.
  • Inseminationsskola tips: Kicki Svanström på HB3 i Helsingborg ( pratade på Regnbågsfestivalen förra året)
  • Ljudteknik- och DJ-skola
  • Fistfuck, tjej och tjej men även hur man ger en snubbe och får.
  • Pegging "Bend over boyfriend".
  • Goth- och queerfeministiskt praktik och hur man spelar in blandband
  • Feministisk föräldraträff
  • Photoshop
  • Revolutionär spanska
  • Sushiskola
  • Bygg din egen hemsida
  • Feministisk tidning

Jag kan lära ut:

  • Tjejer dansar med tjejer - Lindy hop, med Klara + tjej
  • Sexologi med Sofie och Sandra
  • Föreläsning om "Furdom" som identitet, rörelse och sexuell praktik (yffing). Även om furryart och avsaknad av en rörelse i Sverige. Med Sara.
  • Föreläsning om Emma Goldman av Sonia.
  • Feministisk konst, föreläsning med Johanna och Lisa.

Lappen mitt emellan:

  • Fittbyxor. Kläder och kunskap och diskussioner som möjliggör att kvinnor kan stå upp och kissa. Utforska den potensiella revolutionen i att ändra beteende och kläder. Intensiv en veckas-kurs?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

lindy hop hade ju varit skitkul, jag dansar lindy nu på nybörjarnivå, men jag följer och vill lära mig föra med, lite queerlindy skulle inte vara fel. sexologi och även kläder-beteende delen verkar skitbra:D

2:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home